Projekten

Jag startade den här bloggen för att samla in lite kläder men främst för att samla in pengar. Pengarna kommer att gå till utsatta barn i Matanana.
 
Min tanke är att jag när det dyker upp nya projekt som behöver pengar ska publicera dessa här. När jag åker tillbaka i juni vore det underbart att dessutom ha en startpott för att t.ex. kunna start upp ett nytt projekt, köpa skolkläder eller skor till barn som inte har eller hjälpa andra barn med saker de behöver.
 
I dagsläget är det i Matananas grannby Bumilayinga det behövs pengar för att starta upp en ny skola med kreativare miljöer och utan aga som tyvärr är väldigt vanligt på skolor i Tanzania.
 
Något som i mina ögon också är väldigt viktigt är att Siamini får sin hjärtoperation som tyvärr är väldigt dyr och i nuläget inte genomförbar i brist på pengar. Läkarna har sagt att utan operation har hon ca 4-5 år kvar att leva vilket är fruktansvärt för en flicka som bara är 11 år!
 
För att få lite perspektiv på hur få svenska kronor som kan göra skillnad i Tanzania kan jag berätta att en normal månadslön i Tanzania ligger på 200 SEK.
Med det sagt så förstår ni nog att varje krona gör skillnad! Det behöver inte vara 500 kronor, 50 kronor räcker långt!
 
Många bäckar små...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0